straathonden-in-kathmandu.reismee.nl

De start

Hoi!

De komende twee weken ben ik met mijn dochter in Nepal. Al een tijd wil ik mijn kinderen meer van de wereld laten zien, andere culturen laten meemaken. Dat heeft er nu toe geleid dat wij met z'n tweeën (zij is nu 17) in Kathmandu zijn en vanaf morgen in een lokaal project meewerken, gericht op straathonden. Gewoon vanuit Nederland geregeld, via Travelactive (tip!).

De heenreis

Nou ben ik al vaker op Schiphol geweest, en ben (ook elders) wel bekend met wachtrijen op een vliegveld, maar dit was echt wat anders. Zelfs 's avonds op het nieuws, begreep ik. In ieder geval hebben we bijna 3 uur lang in rijen gestaan, niet gezeten en hebben nog nét het vliegtuig gehaald. Er waren nog net 10 minuten over waarin we de benodigde puzzelboekjes konden kopen.

Prima vluchten gehad. 6 uur met KLM naar Damman (Saoedi-Arabië), daar een uurtje in vliegtuig wachten en nog een uurtje naar Muscat (Oman). In Muscat hadden we 4 uur wachttijd op het vliegveld. Goede hamburger gegeten en oplader voor telefoon gekocht. Voor de rest vooral wachttijd. Puzzelboekjes ingewijd en een poging gedaan de gekochte KPN Wereldwijd bundel werkend te krijgen (niet gelukt).

Al eerste kennismaking met in een ander land reizen: mijn dochter, openminded as she is, zag - toen ze er langs liep - de gebedsruimtes aan voor toiletten. Er was namelijk ook een bordje met heren / dames op. Ze vond het wel een vreemde gewoonte dat je je schoenen uit moest doen voordat je naar de wc ging ;-)

Tweede deel van de vlucht was nog 4 uur tot Kathmandu. Daar aangekomen meteen geld gepind en conform alle adviezen lokale simkaarten gekocht.

Buiten werden we opgewacht door Rob (naast tientallen roepende taxichauffeurs). Rob is van The Green Lion, de lokale vrijwilligersorganisatie. Met de auto op weg door bekende Aziatische verkeersomstandigheden: zigzag samenspel van fietsers, wandelaars, auto's karren, vrachtwagens en stilstaande koeien.

Na drie kwartier aangekomen bij het vrijwilligershuis, onze thuisbasis hier in Nepal. Daarover een andere keer meer.

Groetjes,

Ineke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!